Przegląd Okulistyczny 5/2012

W numerze:

Katarzyna Knakiewicz
ADENOWIRUSOWE ZAPALENIE SPOJÓWEK I ROGÓWKI
Co roku infekcji ulega wiele osób, a łatwość szerzenia się zakarzenia doprowadza często do występowania lokalnych epidemii choroby, np. w przedszkolach, szkołach czy też na oddziałach szpitalnych.

LAMPA SZCZELINOWA
Rodzaje, zasada działania.

Artykuł pochodzi z książki Ophthalmic imaging, która wkrótce ukaże się nakładem Wydawnictwa Górnicki.

James T. Rosenbaum, MD, Howard H. Tessler, MD
TERAPIA ZAPALENIA BŁONY NACZYNIOWEJ
Zapalenie błony naczyniowej jest przyczyną 10% przypadków ślepoty w krajach rozwiniętych, co plasuje je na trzecim miejscu wśród przyczyn ślepoty. Choroba występuje we wszystkich grupach wiekowych, ale szczyt zachorowań przypada na wiek 20-40 lat, czyli u osób czynnych zawodowo. Stanowi to znaczący problem z punktu widzenia zdrowia publicznego, gdyż utrata wzroku wywołana zapaleniem błony naczyniowej ma większy wpływ na życie jednostek oraz na wskaźniki ekonomiczne niż wiele chorób związanych z wiekiem. Swoimi doświadczeniami w leczeniu tej choroby dzielą się klinicyści amerykańscy.

Rozmowa pochodzi z zeszytu 8/2012 "Focal Points".

LEKI GENERYCZNE W POLSCE
Na całym świecie leki generyczne są popularyzowane jako alternatywa dla leków oryginalnych. Propozycja zmiany leku może wyjść od świadczeniodawcy, pacjenta, farmaceuty lub ubezpieczyciela.

Artykuł stanowi fragment książki Leki generyczne w okulistyce, której autorami są Alon Harris oraz Barbara Wirostko, Leslie Abrams Tobe,Brent Siesky, Ingrida Januleviciene,Kevin Garff, Matt Zore,Annahita Amireskandari, Marta Misiuk-Hojło.

SPRAWOZDANIE

Renata Ortyl-Markiewicz
MIĘDZYNARODOWE SYMPOZJUM "PERSPEKTYWY POSTĘPOWANIA W JASKRZE"

W gronie prelegentów znaleźli się wybitni specjaliści w leczeniu jaskry.

Oprac. Karolina Dembska